
Visit Sörmland
Vi fick förtroendet att på rekordtid producera den nya turistsajten Visit Sörmland på uppdrag av STUA (Sörmlands turismutveckling AB). Då mycket av innehållet hämtas via ett API fick vi jobba
Vi fick förtroendet att på rekordtid producera den nya turistsajten Visit Sörmland på uppdrag av STUA (Sörmlands turismutveckling AB). Då mycket av innehållet hämtas via ett API fick vi jobba
Det finns mängder av bra (och ofta gratis) verktyg och tjänster på webben. Här är några av dem som vi på Bravo tycker är riktigt användbara för varje egenföretagare: Trello
Vi är väldigt glada och smickrade över den fina utmärkelsen ”Årets Nyföretagare 2018” som vi i förra veckan fick ta emot från Trosa kommun och Nyföretagarcentrum Östra Sörmland. Motiveringen löd:
Har du koll på din hemsidestatistik? Följer du besöksstatistiken och dina besökaren beteende? Det borde du om du är intresserad av dina besökare – som troligtvis också är dina potentiella kunder! Ett bra verktyg för att göra just det är Google Analytics, och här berättar jag hur du själv sätter upp Analytics och börjar följa besöksstatistiken.
Varför är det så viktigt att hålla WordPress kärnfiler, plugins och temafiler uppdaterade? Det får du veta nu. Jag lär dig även hur du uppdaterar på egen hand och tipsar om användbara plugins för backup och säkerhetskopior.
Hur bra är er hemsida egentligen? Tycker du själv att den är toppen, men har hört motsatsen från andra? Ser du inga brister på webbplatsen, trots att du har få
Det finns huuuur många WordPress-plugins som helst där ute – vilket är helt fantastiskt användbart men också förlamande när det kommer till att hitta och välja. Man kan nog säga
Den digitala världen kryllar av en massa termer, inte sällan på engelska, som många undrar vad de betyder. Och när folk slänger sig med dessa som att det är självklart att man förstår – då kan det vara jobbigt att våga fråga! Här förklarar vi en hel drös med ”internet-ord” i vår Ordlista för webb-dummies.
Ett vanligt misstag när man ska göra om företagets hemsida är att man alltför fort fokuserar på konkreta saker som färger, knappar, rubriker och särskilda bilder. Men innan du snöar in på sådana saker så tjänar du på att fundera igenom några större frågor: vad är hemsidans syfte, vad behöver dina besökare, och vilken personlighet har ditt företag?
Hur ska man lyckas kommunicera tydligt, lockande och engagerande på sitt företags hemsida? Det kan vara svårt att se sin sajt med en utomståendes ögon, och veta vilket intryck hemsidan
Om vi får säga det själva så är Bravo en vänlig, opretentiös och ärlig webbyrå. Vi vågar nog påstå att även våra kunder beskriver oss så. Vi ger tydliga och fasta priser, jobbar flexibelt efter våra kunders behov, och vi fokuserar på att skapa långvariga, kamratliga relationer. Vi har bred kompetens och lång erfarenhet, och kan därför lösa det mesta inom webb!
Bravo Webb & Kommunikation grundades 2012 och blev 2018 ett nytt bolag, Bravo Media AB.